01 Ogos 2011

Apa Tandanya ?

Sekarang ni aku dah tak ada kesukaran untuk membaca suratkhabar lagi...Sebelum ni , bila nak baca suratkhabar pasti aku kena buka cermin mata....letih juga kalau selalu macam tu..Kalau wife aku nampak pasti meleret senyum dia....

Tapi ubat yang aku perlu pakai adalah aku perlu tukar cermin mata aku...Kalau dulu rabun jauh aje..tapi kini...rabun dekat sekali.....hai apa tandanya.....?

Ubat "tak nampak jauh" dan "untuk baca suratkhabar"

Kena banyak beringat le.....umur dah meningkat...itulah jawapannya...biasalah bila umur dah meningkat...rabun dekat pun menjelma..tak payah diundang....Itu yang pening tu...Tak selesa pakai cermin mata macam tu...mau naik juling mata aku..hahahahaha...dah le harganya boleh tahan senak nak membayar....

Tapi yang pentingnya itulah adalah KetentuanNYA untuk mengingatkan aku tentang kehidupan yang semakin singkat...benda yang dipinjam harus dipulangkan...bersedialah dengan bekalan amal jariah yang hendak dibawa....Semoga aku dapat menyediakan bekalan yang secukupnya untuk perjalanan yang jauh nanti. Amin.

Itulah kebesaran Allah SWT , banyak petanda yang diberi untuk mengingatkan hamba-hambaNYA...rambut bertukar "color", badan dulu "slim" dah mengembang..heheheh..dulu boleh berjaga malam dan bangun awal pagi ...sekarang ni ...dah tak larat dah....tenaga pun dah kurang...kadang-kadang kita aje lupa.... Entah le...lu pikir la sendiri...

Tiada ulasan: