05 Oktober 2021

Pokok Durian Musang King

     26hb September hari tu , sehari selepas ulang tahun aku yang ke 54 , aku pindahkan anak pokok durian  Musang King ke kebun. Anak pokok ni adalah hadiah daripada pembekal baja ,dimana aku dapat 2 anak pokok durian Musang King yang ketinggian dalam 1 kaki.

    Kedua-dua anak pokok tu aku bela dulu dirumah selepas  memindahkannya kedalam polybag yang lebih besar. Memandangkan sekarang adalah musim hujan dan ketinggian pokok tu pun dah mencapai ketinggian 3-4  kaki , jadi aku rasa sesuai untuk untuk dipindah ke kebun.

    Seminggu sebelum tu,  aku dah menyediakan lubang untuk ditanam pokok tu. Seperti biasa , pokok tersebut perlu "dikandangkan" dengan plastik hitam. Kandang tu aku dan wife buat besar untuk mengelak daripada musuh lembu dan binatang lain.

 Peneman setia yang sedia membantu.

Anak pokok durian Musang King masih dalam polybag

Selamat dipindahkan ke rumah baru.

Dikepung dengan jaring hitam untuk mengelak serangan Lembu...:(

Semoga pokok durian Musang King ni dapat menghasilkan buah yang banyak supaya dapat dikongsi rezekinya.Aamin.



Tiada ulasan: