05 November 2010

Bila Aishah Pun Guna Internet

Memang betul , sekarang ni kanak2 kecil pun dah tahu guna internet. Aishah pun tak terkecuali, sejak diperkenalkan "games" dalam internet , dia kurang berminat lagi dengan "games" lain. Bila balik dari PASTI , komputerlah yang dia tuju....Sampaikan dia suruh aku "beli" internet supaya dia boleh guna komputer di rumah atuk dia...

Notebook aku yang satu tu dah menjadi rebutan antara dia dan abg Khalifah, bila abang dia balik dari asrama...aku nasib baik ada netbook aku yang memang aku tak bagi mereka guna....hanya untuk aku...
Aishah Sedang Ralik Dengan Komputer


Tapi dia guna hanya untuk "games" sahaja...kena monitor juga...takut2 "tersalah" tekan atau iklan2 yang tak berjenis... Semua maklum , internet ada baik burunya...seperti kata seorang penceramah dalam satu seminar yang aku hadiri , sekarang ni anak2 lebih suka bertanya kepada Pakcik Google daripada ibubapa bila ada masalah terutama masalah2 sensitif....banyak maklumat ada dalam internet...ini boleh mengregangkan hubungan antara anak dan ibu bapa...Internet juga boleh merosak "culture" sesuatu kaum.....BE CAREFUL

Harap2 Aishah dapat guna komputer dengan betul...baru 5 tahun...masa depan tak tahulah lagi...mungkin minta broadband pulak...naya aku..hahahaha...

Tiada ulasan: